Pět nejčastějších SEO chyb

SEO, to je oč tu běží!

V dnešním článku dojde k odhalení nejčastějších chyb při optimalizaci webu/e-shopu pro vyhledávače. Není žádnou novinkou, že se dnes a denně všichni snaží získat co nejlepší pozice ve vyhledávání, které doprovází kroky, které nemusí být vždy správné.

1. Nedostatečná indexace ve vyhledávači

Nedostatečná indexace v praxi znamená, že současné webové či e-shopové řešení má problém se dostat do vyhledávačů.
U vyhledávače Google doporučujeme využít službu Google Search Console, který je vyvinutý přímo od společnosti Google.
V tomto nástroji si můžete ověřit, zda webové stránky nebo eshop jsou správně zaindexované. Zkontrolujete si základní nastavení jako nahrání souboru “sitemap.xml” nebo souboru “robots.txt”, ale hlavně si můžete o indexaci zažádat. 

Společnost Seznam má také nástroj pro ověření vyhledávání, ale prozatím v beta verzi, na jejímž vylepšení Seznam stále pracuje. Služba se jmenuje Webmaster a podle nás je to Google Search Console v bledě modrém.

2. K ohromení nestačí pouze grafika

V dnešní době je důležité zaujmout, souhlasíme, ale pokud sázíte pouze na grafiku, tak to opravdu nestačí! Je důležité si uvědomit, že vyhledávače potřebují obsah, který budou moci prostudovat a indexovat. Vyhněte se duplicitě textů a vytvořte takový text, který bude kvalitní – čtivý, poutavý a relevantní. Texty vždy vytvářejte vlastní a nikdy nekopírujte texty z jiných stránek. V takovém případě dojde k duplicitě s konkurencí a vyhledávač ohodnotí vaše www/e-shop jako nedůvěryhodný. Věnujte každé stránce nebo sekci alespoň krátký popisek, jelikož návštěvníci potřebují získat informace o vašich produktech a službách.

3. Chybějící titulky a meta popisky

Všechny unikátní URL stránky vašeho webu/e-shopu by měly obsahovat unikátní titulek a meta popisek, který se zobrazí v okně vašeho vyhledávače. Hrubou chybou je titulky a meta popisky nevyplňovat, nebo je používat duplicitně.

 

Titulek by měl být v délce mezi 30 až 60 znaky včetně mezer. Titulkem sdělujeme uživatelům, ale také vyhledávačům, o čem bude obsah uvedené stránky. Pohlídejte si opět to, aby nedocházelo k duplicitě nebo vyšší míře identických titulků.

 

Meta popisek (meta description) není ani tak důležitý pro vyhledávače, jako pro samotné uživatele. Popiskem uživateli říkáte, proč by měl na uvedený odkaz kliknout a co na uvedené stránce najde. Jde o popis uvedené stránky v délce mezi
70 – 160 znaky včetně mezer. Meta popisky by měly být jasné, stručné, co nejvíce vypovídající o tom, co na dané stránce uživatel nalezne a hlavně by měl obsahovat nejdůležitější klíčová slova. I zde platí upozornění na duplicitu textů.

4. Přesměrování URL adres

Zde už se dostáváme k techničtější záležitosti. Dejme tomu, že máte doménu “www.mojemalafirma.cz”, ale mohu zadat do vyhledávače i “mojemalafirma.cz”. Bez nastavení správného přesměrování může dojít k situaci, že vyhledávače to vyhodnotí jako dva odlišné weby s duplicitním obsahem.

 

Co s tím? Je zapotřebí si vytvořit soubor .htacess. Uvedený soubor si vytvoříte tak, že si v otevřete poznámkový blok txt., kde uvedete následující parametry (kód níže slouží pro přesměrování bez www > www, např. https://mojemalafirma.cz > https://www.mojemalafirma.cz):

 

 

– RewriteEngine On

– RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\\.(.*)

– RewriteRule (.*) https://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

 

Následně uložíte a uvedený soubor přejmenujete na .htacess, bez koncovky .txt, aby opravdu soubor byl čistě jen .htacess

5. E-shop - nesprávně nastavený filtr u kategorií

Velice často se setkáváme se špatně nastavenými URL adresami při filtrování různých parametrů v kategoriích. Co je tím myšleno? V momentě, kdy si uživatel vybere určité filtry a dá zobrazit výsledky, měla by se změnit URL adresa výsledků. Ukažme si to na příkladu: 

E-shop s matracemi, které jsou rozdělené do základních kategorií jako zdravotní, pružinové atd., ale také si mohu vybrat velikost matrace, výšku matrace atd. Tyto další parametry by se měly projevit v nové URL adrese s výsledky. Bez toho není možné, aby vás vyhledávač řádně zaindexoval (zařadil do vyhledávání).

 

Formát URL adresy s více parametry by mohl být např.: “www.domenavyrobce.cz/matrace-zdravotni-160x200x15/

 

Můžete nyní namítat, že těch filtrů je opravdu hodně a zrovna u Vašeho e-shopu to není možné. Řešením je určitý kompromis, kdy si nadefinujete URL adresy jen pro ty nejčastější spojení filtrů. Pro ostatní varianty můžete využít kanonizace, což je označení jedné URL adresy jako originální a další budou označeny jako duplicitní.

Získejte slevu na webové stránky nebo e-shop ve výši

-10%

Vyplňte poptávkový formulář a SLEVA je vaše!