Slovník PPC reklamy

Úvodem do PPC

V minulém článku jsme vám v krátkosti představili co je PPC reklama a jak funguje. Nyní je tedy čas se podívat na pojmy, se kterými se v PPC reklamě setkáte, a které je dobré znát než vůbec s inzercí začnete.

Reklamní systém

Je prostředí, které umožňuje nastavení a správu PPC reklamy. Každý vyhledávač má své vlastní prostředí. Google má systém Ads, Seznam službu Sklik. Do jisté míry můžeme do PPC zařadit i Facebook a jeho Business Manager, pro správu reklam.

Kampaň

Je entita v reklamním účtu, v rámci které se nastavuje rozpočet, inzeráty, cílení reklamy apod. Každá kampaň by měla mít stanovený cíl a měla by být jednotně zaměřená (např. tak, že na každou vaši službu nebo 

Rozpočet

Částku, kterou jste ochotni utratit v internetové reklamě. Tuto částku si volíte sami, ale může Vám být doporučena i přímo systémem. Nejčastěji se nastavuje denní rozpočet pro kampaň.

CPC

Cena za proklik (cost per clik) je částka, kterou nabídnete v systému a se kterou budete vstupovat do aukce. V reklamním účtu uvidíte i průměrnou CPC, což je cena, kterou v průměru za proklik platíte.

Zobrazení (imprese)

Číslo, které říká, kolikrát se vaše reklama celkově zobrazila.

Prokliky

Číslo, které říká kolikrát se z vaší reklamy někdo proklikl na Váš web či eshop.

CTR

Click through rate, česky jednoduše míra prokliku, udává poměr mezi prokliky a zobrazeními a vyjadřuje se v procentech. Pokud se vaše reklama zobrazí 100x a vygeneruje 10 prokliků, pak CTR bude 10 %, tzn. každý desátý se proklikl.
CTR = (prokliky/zobrazení) * 100

Konverze

Konverze je cíl, kterého chcete dosáhnout a ten by měla mít každá kampaň. Pro e-shopy to bude nákup, pro weby nabízející např. prodej realit to bude třeba odeslaný formulář se zájmem o koupi. Abyste mohli konverze v reklamním účtu měřit, je nutné si na web nasadit konverzní kód. Pak, pokud je na webu provedena konverze (kterou si stanovíte), uvidíte jejich počet v reklamním účtu.

Hodnota konverze

Každou konverzi byste měli být schopni vyčíslit. Pokud je konverzí nákup, pak je to jednoduše hodnota nákupu. Pokud se bavíme o formulářích, pak je vhodné si stanovit, jakou má pro vás takový formulář hodnotu, a tu do systému nastavit.

PNO (podíl nákladů na obratu)

PNO je vhodné počítat, abyste byli schopni vyhodnotit, zda je vaše reklama výdělečná. Jedná se o podíl mezi hodnotami konverzí a celkovou cenou za inzerci, přičemž platí, že čím nižší PNO, tím větší výdělek. Pokud reklama přinesla konverze v hodnotě 350 000 Kč / měs. a náklady na reklamu činily 35 000 Kč / měs., tak PNO činí 10%. PNO = (zisk/náklad) * 100

 

Získejte slevu na webové stránky nebo e-shop ve výši

-10%

Vyplňte poptávkový formulář a SLEVA je vaše!